pondělí 5. listopadu 2012

A1 Contest 2012

Velká ostuda.

Letošní A1 Contest se pro mě stal černou můrou. Nemohl jsem se zúčastnit společné akce s OL4K (která se nakonec stejně neuskutečnila) a samostatná účast z mého druhého QTH v Podkrkonoší (viz letošní 1. Subregional a loňský A1 Contest) také nepřipadala v úvahu. Veškeré naděje jsem tedy vkládal do možnosti vyjet autem (v ramci JN89) na nějaký blízký kopec a alespoň pár hodin si zavysílat.

Sbalil jsem tedy velmi lehkou anténu a YAESU FT-847 (protože Icom IC-746PRO je moc veliký a těžký) s tím, že TRX ma zabudovaný elektronický klíč a stačí tedy přibalit jen pastičku. Nic jiného nebudu potřebovat. Log budu psát na papír.

Když jsem se začal učit morse, začal jsem vysílat na ruční klíč, ovšem velmi rychle jsem prešel na jambické dávání s dvoupádlovou pastičkou. Nejprve jsem samozřejmě používal reálné klíčování (mod A), protože doplňkové klíčování (mod B) mi připadalo naprosto nelogické a nepochopitelné. Pak jsem si však pořídil Icom IC-746PRO, kde vestavěný klíč pracuje právě v modu B a záhy jsem se přeučil. Najednou mi doplňkové klíčování připadlo velmi přirozené. Od té doby jsem reálné klíčování nepoužil.

Na kopci jsem vybalil FT-847 a připojil anténu. Nějaké stanice jsem slyšel, tak snad pár spojení udělám. Problém nastal v okamžiku, kdy jsem k TRX připojil pastičku a zkusil dát výzvu. To, co se ozvalo, bylo příšerné. FT-847 ma vestavěný klíč pracující v modu A...

Naneštěstí se mi hned ozvala protistanice, a ja jsem horko těžko spáchal spojeni. Těch chyb! Ta ostuda!

Rozhodl jsem se tedy trochu potrénovat mod A a pak pokračovat v závodu, ale ani po čtvrt hodině jsem nebyl schopen normálně dávat. Nikdy bych neveřil, že rychlé přepnutí z modu B zpět do modu A může být takový problém.

Další ostudu jsem riskovat nechtěl.  Sbalil jsem fidlátka a letošní A1 Contest pro mě skončil.

Žádné komentáře:

Okomentovat